5 tips til LinkedIn-markedsføring
Nå ut til kundene dine på LinkedIn! Slik gjør du det.
Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat og LinkedIn. Det er flere store sosiale medier i Norge, men sistnevnte skiller seg ut med sitt fokus på blant annet karriere, nettverksbygging og næringsliv. Det gjør LinkedIn til kanskje det viktigste stedet å være for å lykkes med B2B-markedsføring. Her får du Kraftwaerk sine 5 beste tips og råd for å komme i gang med markedsføring på LinkedIn:
#1 – En synlig og oppdatert profil
Sørg for at kundene dine finner siden til bedriften din. Dette er noe av det viktigste og «enkleste» du kan gjøre. LinkedIn virker på mange måter likt som en søkemotor. Derfor må du ha en oppdatert og søkbar side som er enkel å finne. Det kan du gjøre ved å oppdatere siden din med relevante søkeord og en god firmapresentasjon. Gjør du et godt stykke arbeid her, vil kundene dine enklere finne siden din på LinkedIn og Google.
Visste du at 93 prosent av B2B-markedsfører trekker fram LinkedIn som den beste plattformen for å generere leads?
#2 – Ha en plan med innholdet
Det ideelle er én post hver ukedag, men dette kan også variere ut fra hvilke mål du setter deg. Når det er sagt, viser LinkedIn sine egne tall at man når ut til målgruppen i mye større grad med cirka 20 innlegg i måneden.
Usikker på hva du skal poste? Dette kan vi i Kraftwaerk Digital Kommunikaasjon hjelpe deg med!
Det ideelle er én post hver ukedag, men dette kan også variere ut fra hvilke mål du setter deg. Når det er sagt, viser LinkedIn sine egne tall at man når ut til målgruppen i mye større grad med cirka 20 innlegg i måneden.
#3 – Gratis spredning
Når du legger ut noe på LinkedIn, ønsker du at innlegget skal nå ut til så mange relevante personer som mulig. Dersom du får kollegaer til å like, dele eller kommentere posten, blir spredningen langt høyere. Dette enkle grepet gjør at du får mye bedre spredning uten å betale ett eneste øre. Det kan koste flere hundre, om ikke tusenvis av kroner, for å nå ut til like mange gjennom betalt spredning. Større spredning = økt synlighet på Google og LinkedIn.
#4 – Analyser innlegg og resultater
Det er mange fordeler med digital markedsføring. At du blant annet får omfattende oversikt over alle resultatene dine, hvor mange du har nådd, klikk til nettside og lignende, er blant de største fordelene. Det er faktisk en gavepakke, dersom du bruker dataen rett. Finn ut hva som engasjerer følgerne dine og bruk all denne informasjonen til din fordel! Dette er også informasjon som er gull verdt når du skal komme i gang med LinkedIn-ads.
Les også: Hvorfor er digital markedsføring viktig?
#5 – Betalte annonser (LinkedIn Ads)
Du kommer langt med å være aktiv og få kolleger til å spre innleggene dine. Du vil imidlertid få langt mer igjen dersom du bruker LinkedIn Ads. Disse betalte annonseplassene gir deg en eventyrlig mulighet til å lykkes med B2B-markedsføringen din. Her kan du nå ut til akkurat de du ønsker med nøyaktig det budskapet du ønsker. Dette, kombinert med grepene over, gir deg et godt utgangspunkt for å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn.
Vil du se hvor effektivt det er å bruke LinkedIn i B2B-markedsføringen din? Ta kontakt med Kraftwaerk! Vi vet hva som skal til for å skape resultater og kundevekst.